Buikvet verliezen

Buikvet verliezen is noodzakelijk omdat een overtollige hoeveelheid buikvet een belangrijke indicator is voor het ontwikkelen van Diabetes type 2, aandoeningen aan het hart en bloedvaten en het kan soms leiden tot bepaalde vormen van kanker. Wanneer een te grote hoeveelheid aan energie wordt opgenomen zal dat worden opgeslagen als lichaamsvet. Buikvet kan worden gezien als een overbodige hoeveelheid energie die moet worden verbrand. Daarom zou je kunnen denken dat weinig eten en veel sporten de juiste oplossing is om het buikvet kwijt te geraken. Dat zit echter veel gecompliceerder in elkaar.

Gewoontes

Om buikvet te verbranden is het niet alleen de hoeveelheid voeding die moet veranderen maar vooral het eetpatroon en het soort voedsel. Er zijn veel voedingsstoffen die de buikvetopslag stimuleren. Om dus het buikvet te verminderen zal voedsel noodzakelijk zijn die de vetverbranding stimuleert. Het gaat dus hierbij om de calorieën in een bepaalde categorie onder te brengen en om te kijken welk soort voedsel verstandig is om te eten.

Calorie soorten

We gebruiken over het algemeen drie soorten calorieën namelijk vetcalorieën , eiwitcalorieën en koolhydraatcalorieën. Vetcalorieën zijn onder andere aanwezig in olijfolie, kokosnootolie, advocado en koudwatervis. Koolhydraatcalorieën zitten in aardappelen, pasta, brood en rijst. Eiwitcalorieën komen voor in vis, vlees, noten en zaden.

Beste eetoplossing

Een verantwoorde manier om het buikvet kwijt te raken is geproduceerd voedsel zo weinig mogelijk te gebruiken. Geproduceerd voedsel voorkomt namelijk het snel en gemakkelijk afvallen rondom je buik. Omdat geproduceerd voedsel in verhouding goedkoop, lang houdbaar en een goede smaak heeft wordt het gemakkelijk gegeten. Voor een verantwoorde manier buikvet verliezen kunnen de volgende vuistregels worden toegepast: eet zoveel mogelijk groenten, fruit, vis ( vooral koudwatervis), eieren, gezonde oliën , noten en pitten ( geen pinda’s) en gezonde koolhydraten.